Helhetsgrepp om Rörmakaren

Helhetsgrepp om Rörmakaren med grafisk identitet och logotyp. Logotypen är både tydlig och rörig med högt signalvärde. Den kan enkelt placeras på allt från visitkort till arbetskläder och bilar. Webben är rakt upp och ner en responsiv one page-lösning. Här ville vi betona hantverket och yrkesskickligheten, vilket förstärks av Petter Karlbergs foton. Men också skildra rörmokarna i deras tuffa miljö – som hjältar i en skitig vardag. Samtidigt fick de lite rockstjärnestatus, vilket ger en rolig twist. Rörmokeri och rock ’n’ roll i symbios liksom. Copyn är kort, rak och tydlig. Programmering: ER Webb.
Kolla in rormakaren.se >

Webben var nominerad till Svenska Designpriset 2016 i kategorin identitet/digital. Russindesign gjorde då en PR-insats, både för egen del och för kundens. På så sätt fick också nominering stort utrymme i branschtidningen VVS-forum, både på webben och i papperstidningen.
Läs Russindesigns egna pressmeddelande >
Till VVS-forum >

Facebookpinterestlinkedinmail

Tags: KONCEPT, IDENTITET, DIGITALT, TEXT

Back to Top