Cancerrehabfonden hjälper cancerdrabbade tillbaka till livet. Och fyller det tomrum som sjukvården inte alltid kan erbjuda när det gäller fysisk och psykisk rehabilitering.
Cancerrehabrapporten 2024. I den berättar Cancerrehabfonden hur läget är idag när det gäller cancerrehabiliteringen. Det är alarmerande. Och därför behövs också den här rapporten. Russindesign gjorde grunddesignen, kollega Peter Johansson Forsberg på Designstorm gjorde resten och jobbade sig snyggt igenom 32 sidor rapport. Se den, läs den: cancerrehabrapporten_2024 >
Profilen. Cancerrehabfonden som avsändare har inte varit så tydlig. Logotypen var gammal och behövde renoveras. Den grafiska profilen saknade dessutom en logovariant på höjden och den tillhörande figuren var så liten att den knappt syntes. Men logotypen var tvungen att renoveras varsamt, för igenkänningens skull. Och så fick det bli. Genom en annan placering kunde figuren växa. Nya färger adderades för att ge ett varmare och tydligare uttryck. Och profilen fick ny typografi och ett fräschare bildspråk, som vi nu ska fortsätta utveckla.
Svenska hjältar. Koncept, idé och design för kampanjen om Svenska hjältar i Aftonbladet, både print och webb, tillsammans med copy Catharina Nordström/Ordströms kommunikation.
Julkampanj. Delar av resultatet ser du här: flera olika DR-utskick, kuvert, diplom och diverse digitalt material för webb och sociala medier. Också den tillsammans med Catharina Nordström/Ordströms kommunikation.
Webben. Nu har även fått ett helt nytt upplägg, uttryck och design, läs mer om projektet >
Tags: REDESIGN, IDENTITET, DIGITALT, TRYCK, KAMPANJ, SOCIALT