Pink i brallan? Inkontinensproblem är inte roligt, bara pinsamt och överjävligt. Därför finns nätverket Kontinet – Sveriges största inkontinenta nätverk – som jobbar med inkontinensfrågor och försöker hjälpa drabbade.
Tillsammans med Fredrik Lindgårdh, Kanelbulle kommunikation, har vi tagit ett strategiskt grepp om inkontinensfrågan. Här gällde det att hitta ett anslag och en kommunikativ plattform som funkade. Ett anslag som lockar till prat och skratt om inkontinens, för att avdramatisera detta pinsamma problem och göra något åt det. »Pink i brallan« funkar alldeles utmärkt och i den andan växer varumärket Kontinet. Förutom det strategiska varumärkesarbetet har jag gjort allt från logotyp till grafisk identitet. Jag skriver all copy, gör all formgivning för både tryck och för digitala- och sociala medier. Tutti alltså, hela vägen.
Kolla in webben >
Kontinet på Facebook >
Läs mer om projektet »spola pinket« och inkontinensdagen >