Heja kollektivtrafiken!

Under pandemin har resandet med kollektivtrafik tappat fart. Det vill tre branschorganisationer ändra på. De vill försöka vända kurvan uppåt igen eftersom det finns så många fördelar med att åka kollektivt, inte minst för miljön. Därför har Svensk kollektivtrafik, Tågföretagen och Sveriges bussföretag gått samman i ett upprop och en programförklaring. Russindesign tog fram idé, koncept, anslag för kampanjen: heja kollektivtrafiken! Det blev en symbol och ett grafiskt manér som bildar en karta över all kollektivtrafik som finns. En salig blandning av tåg, tunnelbana, spårvagn och buss. Tanken är att man ska känna igen sig och snabbt förstå vad vad det handlar om. Med räls, krokiga vägar, fordon och människor kan sedan mönstret användas och appliceras på oändligt många olika sätt.
Kolla in programförklaringen i pdf heja_kollektivtrafiken_programforklaring >

Facebookpinterestlinkedinmail

Tags: KONCEPT, IDENTITET, DIGITALT, TRYCK, KAMPANJ

Back to Top